کنتور هوشمند کشاورزی و صنعتی چیست؟

کنتور هوشمند کشاورزی و صنعتی چیست؟

 کنترل انرژی ایران (دانش بنیان) تأمین کننده و تولید کننده کنتورهای هوشمند مغناطیسی چاه کشاورزی، فلومترهای مغناطیسی، اولتراسونیک و سایر محصولات ابزار دقیق 

کنتورهای هوشمند آب، مشابه کنتور های آب معمولی هستند که برای اندازه گیری عمده آب آشامیدنی مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. با این تفاوت که به آنها قابلیت های نظیر امکان ارسال و دریافت داده اضافه شده است. 

اکنون بسیاری از شرکت‌ها مایلند از فناوری‌های اندازه‌گیری هوشمند، از جمله قابلیت‌های ثبت اطلاعات (دیتالاگر) بهره ببرند. کنتورهای مکانیکی سنتی نیاز به تعمیر و نگهداری گسترده و تعویض مداوم قطعات دارند، اما در مقابل آنها کنتورهای آب هوشمند این مشکلات را ندارند. کنتور هوشمند به محض وقوع هر گونه نقص در ابزار هشدار می دهند. این کنتور دستکاری در کنتور یا قرائت اشتباهی را به راحتی شناسایی می کند و به مرکز کنترل گزارش می دهد در نتیجه برای دستیابی به استفاده کارآمدتر  از آب و اهداف صرفه جویی در آب توصیه می شود از این دستگاه شود.

 

کنتور هوشمند مغناطیسی چاه های کشاورزی آب

شرکت دانش بنیان کنترل انرژی ایرانیان تولید کننده  کنتور هوشمند الکترومغناطیسی Electromagnetic Smart Water Meter چاه های کشاورزی و صنعتی

دلایل استفاده از کنتور هوشمند چاه کشاورزی و صنعتی در عصر کنونی

در عصر کنونی با توجه به رشد صعودی جمعیت و صنعتی شدن جوامع، منابع آبی بطور جدی نیاز به مدیریت صحیح دارند. از طرفی آمار و ارقام در چنددهه اخیر حاکی از آن است که تعداد چاه‌های بدون مجوز در بسیاری از دشت های کشور رو به افزایش بوده و این امر موجب کاهش شدید منابع عظیم آبی  و  در پی آن باعث ریزش خاک و افت زمین این دشت ها شده است. این آمار به همراه کاهش بارندگی ها حاکی از آن است که وضعیت آب های زیرزمینی طی این  چد دهه به شدت نزول یافته است.

قابل ذکر است که این روند در ده سال گذشته به دلیل افزایش خشکسالی ها بیشتر شده است. بنابراین بدیهی به نظر می رسد که بهترین روش مدیریت این منابع آبی، اندازه گیری و کنترل میزان آب ورودی و خروجی به آن ها باشد.

بدین منظور روشهای مختلفی برای انـدازه گیـری صـحیح مقدار آب وجود دارند اما بهترین روش اندازه گیری با بهره برداری از وسایل اندازه گیری مناسب امکان پذیر است. در شبکه های تحت فشار از ابزار و لوازم مختلفـی برای اندازه گیری میزان آب در فلو یا جریان استفاده می شود که تکنولوژی ساخت و دقت کار آن ها با هم متفاوت است، استفاده از کنتور یکی از این روش هاست. یکی از انواع کنتور آب، کنتورهای آب هوشمند هستند که توانایی محاسبه فلوی لحظه ای و حجم آب را دارند.

کنتور آب الکترومغناطیسی، اولین کنتور آب با باتری برای صنعت آب آشامیدنی است که می تواند جریان، فشار و دما را با یک سنسور اندازه گیری کند. در مناطقی که پروژه نصب و راه اندازی کنتور هوشمند آب انجام شده است، صرفه جویی قابل توجهی دربرداشت آب از چاه های زیرزمینی و مصرف برق به وجود آمده‌است.

مزایای استفاده از کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی (Smart Water Metering)

  • کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی در دشت اسفراین
  • صرفه جویی دربرداشت آب از سفره‌های زیرزمینی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ساعات کارکرد الکتروپمپهای خراسان رضوی
  • کاهش پیک شبکه در توزیع برق شهرستان شیراز

کاربردهای مهم کنتور هوشمند چاه کشاورزی

کاربردهای مهم کنتور هوشمند کشاورزی

موارد استفاده از کنتور هوشمند کشاورزی

 همانگونه که در ابتدای مقاله هم ذکر گردید هدف اصلی از ساخت کنتورهای آب هوشمند کشاورزی ایجاد تعادل در استفاده از آب های زیرزمینی است. امروزه در صنعت کشاورزی به دلیل مصرف بسیار زیاد کشاورزان و باغبانان از آب های زیرزمینی و خالی شدن سفره های زیر زمینی، استفاده از کنتورهای هوشمند آب در سطح کشور الزامی است.

کنتورهای آب چاه کشاورزی علاوه بر نشان دادن میزان آب، قابلیت نشان دادن میزان برق مصرفی را نیز دارند. بنابراین با اطمینان می توان گفت کنتور هوشمند آب یکی از بهترین راهکارها ی شناسایی میزان مصرف آب در کشور می باشد. با استفاده از این روش می توان حجم مصرفی آب را در دوره های مختلف و پر مصرف برای  رشد نهال و گیاهان مختلف شناسایی نمود.

مزایای استفاده از کنتور هوشمند چاه کشاورزی

  • مدیریت کامل استفاده از آب
  • تنظیم میزان آب ورودی با دقت ۰.۵ درصد
  • عدم امکان دستکاری در حجم آب مصرفی و در صورت وجود هر نوع تغییر در عملکرد برنامه
  • گزارش دهی آنلاین به مرکز کنترل در صورت هر نوع تغییر در عملکرد برنامه
  • مجهز بودن کنتورهای هوشمند به سنسورهای ضربه، دما، باز شدن درب کنتور و تشخیص میدان مغناطیسی  
  • مجهز بودن کنتور آب هوشمند به خروجی رله  
  • قابلیت قرائت از راه دور  
  • دامنه کارکرد دمایی بالا ( ۴۰- تا ۸۰+)

جهت خرید کنتور هوشمند الکترومغناطیسی چاه کشاورزی و یا دریافت کاتالوگ و قیمت کنتور هوشمند مغناطیسی کشاورزی با کارشناسان ما در واحد فروش به شماره انفورماتیک ۴۷۶۲۴۴۴۴ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

controlenergyadmin