معیارهای انتخاب فلومتر در پروسه صنعتی مورد نظر

معیارهای انتخاب فلومتر در پروسه صنعتی مورد نظر

 کنترل انرژی ایرانیان از پیشگامان تولید تجهیزات ابزار دقیق، فلومتر های الکترومغناطیسی آب و فلومتر التراسونیک

بزرگترین تولید کننده محصولات ابزار دقیق در ایران

انتخاب فلومتر مناسب از ابتدایی ترین کارها در پروسه صنعتی مورد نظر است. انتخاب اشتباه آن موجب ایجاد مشکلات بسیاری، مانند هدر رفت بودجه و از دست رفتن در زمان تولید خواهد شد. 

معیارهای انتخاب فلومتر مناسب 

هنگام انتخاب فلومتر مناسب و تکنولوژی جریان مناسب، باید جزئیات زیادی را در نظر گرفت. سوالاتی که کاربران باید قبل از برگزیدن فلومتر Flowmeter مناسب به آن پاسخ دهند:

  1. نیازهای اندازه گیری آنها چیست؟
  2. دماها چقدر است؟
  3. شرایط عملیاتی چیست؟
  4. آیا هدف از اندازه گیری ها، اندازه گیری کنترلی بیشتر، اندازه گیری نظارت، اندازه ‎گیری انتقال نگهداری یا اندازه‎ گیری ایمنی است؟
  5. چه نوع سیالی داریم؟
  6. نرخ های جریان چیست؟
  7. آیا نیاز به نمایشگر هست؟
  8. به نیازهای ارتباطی خاصی نیاز داریم؟
  9. چقدر بودجه برای خرید فلومتر در نظر گرفته شده است؟

معیارهای بررسی و انتخاب فلومتر  

معیارهای انتخاب فلومتر یا جریان سنج متأثر از عوامل بسیاری می باشد که اعلام تمامی آنها در این مقاله خارج از حوصله است. برای هر پروسه ای، نیاز به بررسی دقیق و انتخاب فلومتر مناسب، با کیفیت و با برند اصلی می باشد. 

در گام نخست بایستی شرایط محیطی نصب و شرایط فیزیکی و پارامترهای فیزیکی خط لوله و یا کانال باز بررسی گردد. نوع سیال (مایع، جامد، گاز)، با نگاهی دقیق تر پس از مشخص شدن نوع سیال نوع ماده عبوری (آب، نفت، گاز اکسیژن و…)، دمای محیطی، دمای عبوری سیال، فشار کاری، درجه خلوص سیال، پربودن یا خالی بودن لو

له، محل نصب روی لوله و یا در کانال باز، دقت کاری مد نظر، واحد اندازه گیری مد نظر و طول عمر دستگاه مد نظر از عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهینه می باشد. 

انتخاب نوع فلومتر جریان در پروسه مورد نظر

تولید و تأمین فلومتر التراسونیک و کنتور های هوشمند چاه آب کشاورزی مغناطیسی 

معیارهای انتخاب نوع فلومتر مناسب برای پروسه مورد نیاز صنایع:

نوع سیال و نوع ماده عبوری از جریان سنج

نوع سیال از نظر مایع، جامد و گاز بودن اولین معیار در انتخاب نوع فلومتر می باشد. در مرحله دوم نوع ماده عبوری با کلیه مشخصات مربوط به آن اعم از : دما، فشار، چگالی، درجه رسانایی سیال و همچنین در فصول مختلف تغییر هر کدام از پارامترهای فوق الذکر و همچنین پر یا خالی بودن لوله و یا وجود یا عدم وجود اغتشاش و تشکیل حباب (از عوامل بسیار مهم در روش اندازه گیری اولتراسونیک). همچنین ملاحظات ایمنی یا سمی بودن سیال امکان وجود ذرات معلق جامد در سیالات مایع، درجه خورندگی سیال از موارد اساسی می باشد که در بررسی نوع سیال در انتخاب فلومتر بایستی مد نظر باشد.

 رنج کاری فشار و دمای جریان سنج

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب فلومیتر فشار کاری و دمای کاری می باشد چرا که هر کدام دارای رنج فشار کاری و رنج دمای کاری در مشخصات فنی خود می باشند.

رنج اندازه گیری مورد نیاز و مطابقت با فلومتر انتخابی

مرحله بعدی بررسی رنج اندازه گیری فلو (فلوی کمینه، فلوی بیشینه) جهت اندازه گیری، از معیارهای بسیار مهم در انتخاب دبی سنج است. برای این منظور توجه به حداقل و حداکثر میزان جریال (فلو) هم بصورت حجمی و هم بصورت جرمی بسیار مهم می باشد. همچنین دقت کاری انواع دبی سنج یا جریان سنج متغیر بوده، و دقت کاری مورد نیاز نیز از عوامل تأثیرگذار در انتخاب نوع فلومتر مناسب است.

واحد اندازه گیری مد نظر مشتری

واحد اندازه گیری چه بصورت جرمی (kg⁄h و…) و حجمی (lit⁄sec و…)، جهت بررسی و انتخاب آن از عوامل انتخاب نوع ابزار سنجش فلو می باشند. مقاله بعدی در خصوص انواع جریان متر صنایع، روش اندازه گیری و مشخصات فنی آن ها به اختصار پرداخته شده است.

چگونگی و نقشه پایپینگ و انتخاب نصب بهینه

در بررسی کارشناسی هنگام انتخاب فلومتر، نقشه پایپینگ و انتخاب محل نصب بهینه جهت دریافت بالاترین دقت از فلومیتر مورد انتخاب جهت نصب در دستور شرکت کنترل انرژی ایرانیان می باشند و کارشناسان فروش این شرکت پس از دریافت نظریه کارشناسی فنی از واحد فنی به مشتری اعلام نظر می نماید. همچنین واحد فروش موظف می باشد تا موارد ذکر شده زیر را از مشتری استعلام نماید تا گزینه مطلوب انتخاب گردد.

۳-۱ اندازه قطر و جنس لوله ها

۳-۲ رنج فشار

۳-۳ استاندارد فلنج ها و مطابقت با جریان سنج انتخابی

۳-۴ بررسی محل نصب (جهت پشتیبانی محصول در آینده)

۳-۵ بررسی محل ایستگاه و وجود تجهیزات نویزساز مغناطیسی و یا ارتعاشات خط لوله

۳-۶ تحقیق امکان بروز انفجار

۳-۷ بررسی امکان آب گیری و غوطه وری  

انتخاب مناسب شرکت های تولید کننده فلومتر 

هر صنعت و کاربردی نیاز به بررسی دقیق و معیارهای انتخاب فلومتر صنعتی با برند مطرح و با کیفیت دارد. در ایران، شرکت های مختلفی در این حوزه یاری رسان صنایع آب، نفت و گاز، صنایع غذایی و … بوده اند. شرکت کنترل انرژی ایرانیان با سابقه ۱۷ سال حضور در عرضه تولید و تأمین تجهیزات ابزار دقیق در کشور آماده خدمت رسانی هر چه بیشتر در این حوزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در ارتباط با انتخاب تجهیز مناسب در پروسه می توانید با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل فرمایید.

قیمت فلومتر انتخابی مناسب

جهت خرید و یا دریافت کاتالوگ فلومتر مورد نظر و یا اطلاع از قیمت دبی سنج با کارشناسان فروش ما به شماره انفورماتیک ۴۷۶۲۴۴۴۴ – ۰۲۱ در ارتباط باشید.

controlenergyadmin