فروش فلومتر التراسونیک و مغناطیسی

فروش فلومتر التراسونیک و مغناطیسی

کنترل انرژی ایران فروش و خدمات مشاوره فلومتر های الکترومغناطیسی Electromagnetic Flowmeter

 

عکس ساخت و فروش فلومتر مغناطیس

 فروش انواع فلومتر آب با برندهای  Flussmag ،Flussonic، روزمونت ROSEMOUNT، اندرس هازر Endress+Hauser، ای بی بی ABB  و زیمنس SIEMENS

دبی سنج فلومتر چیست؟

فلومتر Flowmeter ابزاری است که برای اندازه‌گیری جریان سیال (مایعات و گازها) در جریان داخل یک لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود این تجهیز ابزار دقیق برای بیشتر فرایندها در صنایع مختلف به ویژه صنایعی که سیال دارند، امری حیاتی است. و یکی از مهمترین دستگاه های اندازه گیری فلو  میباشد.

فروش فلومتر التراسونیک -

فروش فلومتر التراسونیک Ultrasonic Flowmeter و فلومتر های ورتکس روزمونت Vortex Flowmeter

بیشترین کاربرد یک دبی سنج برای اندازه‌گیری مایعات و گازها در یک لوله است. کانالهای باز، از جمله رودخانه ها یا نهرها، می توانند با جریان سنج اندازه گیری شوند. دقت بالا و وضوح اندازه‌گیری مایعات از بزرگترین مزایای بهترین فلومتر ها است.

عملکرد فلومتر

اهمیت فلومتر در صنایع

از علل پر اهمیت بودن ابزار جریان سنج در صنایع مختلف مانند آب و فاضلاب، می‌توان به مواردی چون ایمنی، کنترل پروسه، کیفیت محصول، بازده تولید و مدیریت هزینه‌ها اشاره نمود. انتخاب فلومتر جریان مناسب در هر فرایندی (صنعتی و آزمایشگاهی) نیازمند به داشتن اطلاعات کافی از نوع عملکرد فلومیتر و همچنین در نظر داشتن پارامترهای اندازه گیری از جمله دقت، هزینه تمام شده، کالیبراسیون، سازگاری عملکرد فلومتر با شرایط فرایند تولید و… میباشد.

انتخاب فلومتر (دبی سنج) مناسب (فروش فلومتر)

در این بخش از مقاله مشخصات عمومی و مهم در شناسایی بهتر فلومتر ها را بررسی می نماییم. اطلاع از مشخصات دستگاه های اندازه گیری فلو، توانایی انتخاب بهتر را در اختیار کاربران قرار میدهد.

نکات مهم در انتخاب  Flowmeter (خرید فلومتر)

انتخاب فلومتر مناسب در هر کدام از صنایع نیاز به اطلاع داشتن و دانش کلی تجهیزات ابزار دقیق  و توجه به  متغیرهای مهم در اندازه گیری مانند سیال، دقت، قیمت دستگاه ،هزینه های تعمیرات و پشتیبانی و کالیبراسیون …می باشد.

۱- مشخصات سیال کاری FLUID

تمام مشخصات مربوط به سیال، مانند فشار، دما، چگالی، هدایت الکتریکی، ویسکوزیته و…  و نیز روش تغییر این مشخصات در شرایط های گوناگون بایستی مورد توجه  قرار گیرند.

سیال کاری می تواند مایع، گاز و سیالات دو فازی باشد. موارد ایمنی از جمله احتمالات سمی بودن مواد، تشکیل حباب، وجود ذرات جامد معلق و درجه خورندگی سیال، از با اهمیت ترین مواردی هستند که باید به آنها توجه نمود.

۲- بازه اندازه گیری MEASUREMENT RANGE 

بازه اندازه گیری به محدوده ای از دبی که فلومتر قابلیت اندازه گیری آن را دارد، گفته می شود. مقادیر بیشتر از محدوده، موجب خروج دستگاه از مشخصات اعلام شده توسط سازنده آن می گردد. همچنین در مقادیر پایین تر، دقت اندازه گیری دستگاه بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. یا غیر قابل اندازه گیری توسط جریان سنج میگردد.

۳- دقت اندازه گیری یا ACCURACY 

مرحله بعدی در گزینش فلومتر مناسب، مشخص نمودن دامنه مورد نیاز برای اندازه‌گیری است. پارامتر دقت به صورت درصد تفاوت مقدار اندازه گیری شده با مقدار واقعی بیان می شود. مشخصه Precision نیز مشخصه دیگری است که با مشخصه دقت اندازه گیری یا ACCURACY  متفاوت است. تفاوت مابین این دو، نشان دهنده ی فاصله میان مقادیر اندازه گیری شده با مقادیر واقعی یا دقت اندازه گیری است. در حالی که اختلاف مقادیر اندازه گیری شده با مقادیر قبلی در شرایط یکسان Precision می باشد. بیان هر دو عبارت برای فلومیتر جهت تعیین میزان دقت اندازه گیری ضروری است و بسیاری از سازندگان پارامتر تکرار پذیری در اندازه گیری را بجای Precision اعلام می نمایند.

مهمترین خطاهای اندازه گیری فلو عبارتند از:

  • خطای ناشی از عملکرد فلومیتر
  • اثر آب و رطوبت بر سیستم اندازه گیری فلومیتر
  • اثر گذاری تجهیزات جانبی و نحوه نصب و نگهداری فلومیتر بر عملکرد آن
  • تاثیر شرایط محیطی و جغرافیایی از جمله فشار، رطوبت و سرما و گرما
  • خطای ناشی از نحوه قرائت

۴- تفکیک پذیری سیگنال خروجی OUT PUT RESOLUTION

مشخصه تفکیک پذیری نشان دهنده ی میزان حداقل فاصله میان دو مقدار اندازه گیری شده میباشد.

۵- تکرار پذیری اندازه گیری MEASUREMENT REPEATABILITY 

پارامتر تکرار پذیری بصورت درصدی از مقدار نهایی می باشد. مقدار پارامتر تکرار پذیری (درصدی از مقدار نهایی) نشان دهنده این است که مقادیر اندازه گیری شده توسط دستگاه در شرایط تقریبی یکسان تا چه میزانی به هم نزدیک هستند.

۵- دمای کاری OPERATING TEMPERATURE  

این مشخصه از فلو میتر محدوده ای از تغییرات دمایی را که دستگاه در این بازه رفتاری منطبق با مشخصات اعلام شده از سمت سازنده خواهد داشت را اعلام می نماید. توجه به این نکته ضروری است که دمای محیط غیر از دمای سیال بوده و در بسیاری موارد هر دو این دو مشخصه تحت عنوان دمای کاری اعلام می گردند. توجه به این اختلاف در معنی برای این دو مشخصه در تامین تجهیز مناسب بسیار حائز اهمیت میباشد.

۶- دامنه تغییرات فشار کاری OPERATING PRESSURE   

در زمانی که میخواهیم Flowmeter انتخاب کنیم، بایستی دامنه تغییرات فشار مشخص گردد. ویژگی فشار مخصوصاً در دستگاه های اندازه گیری سیالات فاز گاز بسیار مهم است زیرا که تابعیت چگالی گاز از فشار بسیار زیاد می باشد. فشار کاری توسط شرکت سازنده دستگاه اعلام می گردد. فشار کاری بازه ی عملکرد دبی سنج منطبق با جداول و نمودارهای ارائه شده توسط تولید کننده آن میباشد. مشخصه فشار پارامتر فشار ایمن (Proof Pressure) نیز در ارتباط با اتصالات و بدنه دستگاه است و این مشخصه بیانگر فشاری است که تحت آن فشار، بدنه دستگاه دچار آسیب و یا نشتی نمیشود.

خرید فلومتر التراسونیک و مغناطیسی

اگر قصد دارید که فلومتر خریداری نمایید، ابتدا باید فلومتر متناسب با کاربردتان را انتخاب کنید. در زیر نکات ضروری خرید دبی سنج  آورده شده است. بررسی این موارد در هنگام خرید محصول متناسب با نیازتان ضروری است. تمرکز بر روی موارد مذکور از صرف هزینه بیهوده جلوگیری می نماید.

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید فلومتر

  • دقت اندازه گیری
  • پیش بینی میزان حداقل و حداکثر دبی
  • دما و فشار عملکرد
  • فشار کاری
  • نصب و راه اندازی راحت
  • ویسکوزیته
  • سایز فلومتر
  • رزوه ای یا فلنجی
  • جنس بدنه و الکترود
  • نوع سیال
  • نوع خروجی
  • دانسیته
  • میزان خوردگی
  • هزینه اتصال و نصب
  • تکرار پذیری
  • حساس به لرزش

بعد از بررسی موارد مذکور، برندهای معروف در حوزه تولید دبی سنج را مورد بررسی قرار میدهیم

برند های تولید کننده فلومتر

نتیجه گیری (فروش فلومتر)

۱۷ سال تجریه در ساخت و فروش فلومتر، برای خرید فلومتر مغناطیسی آب ، فلومتر التراسونیک پرتابل، اینزرشن و کلمپی با گارانتی ۵ ساله فروش و یا دریافت کاتالوگ دبی سنج و لیست قیمت با کارشناسان ما در واحد فروش به شماره ۴۷۶۲۴۴۴۴ – ۰۲۱  در شرکت کنترل انرژی ایران تماس بگیرید.

controlenergyadmin