فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر Endress & Hauser

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر Endress & Hauser

نمایندگی فروش فلومتر الکترومغناطیسی ( مغناطیسی) اندرس هاوزر در ایران

شرکت کنترل انرژی ایرانیان

Endress & Hauser Magnetic Flowmeter

در این مطلب به منظور آشنایی با فلومتر اندرس هاوزر، ابتدا یک معرفی کلی از آنها خواهیم داشت. شرکت کنترل انرژی ایران نماینده فروش فلومتر اندرس هاوزر Endress+Hauser در کل ایران می باشد. برای خرید فلومتر الکترومغناطیسی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت فلومتر مغناطیسی اندرس هازر با کارشناسان ما در واحد فروش شرکت کنترل انرژی ایران تماس بگیرید.

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر endress

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر Endress Hauser چیست؟

فلومتر مغناطیسی اندرس هاوزر (Endress+Hauser Magnetic Flowmeter) در اکثر صنایع از جمله آب و فاظلاب, شیمیایی، غذایی و … مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم Promag در فلوومتر مگنتیک اندرس یا همان ترنسمیتر، برای سنجش جریان سیال (مایعات رسانا) و به همراه سنسور های Promag A , Promag H , promag F مورد استفاده قرار میگیرد.

فلومتر مغناطیسی اندرس هاوزر با نام  فلومتر الکترومغناطیسی نیز نامیده می شود. همچنین به فلومتر های الکترومغناطیسی، کنتورهای حجمی نیز گفته می شود که در آنها هیچ بخش متحرکی وجود ندارد و این مسأله موجب کاهش خرابی و به دنبال آن کاهش تعمیر و نگهداری و یا جایگزینی میگردد.  

جریان متر مگنتیک اندرس هاوزر endress+hauser به عنوان یک ابزار سنجش و اندازه گیری شدت دبی یا جریان عبوری میباشد. در این ابزار اندازه گیر جریان از محاسبات غیر مستقیم برای محاسبه جریان‌های ورودی و خروجی استفاده میگردد.

فلومتر مغناطیسی یا مگنتیک اندس هاوزر

طراحی فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر

فلومتر های مغناطیسی اندرس از طراحی بدون انسداد برخوردار هستند که این مسأله مانع جریان می شود و با الکترودهایی قرار داده شده در طرف های مخالف لوله جریان یا سنسور جهت برداشت سیگنال کار می کنند. فلومیترهای الکترومغناطیسی صنعتی در بسیاری از پروسه های کاربردی و پردازش بسیار خوب عمل می کنند و برای سنجش و اندازه گیری سیالهایی مانند آب یا دوغاب به متر انتخاب تبدیل شده اند.

تاریخچه شرکت اندرس هاوزر

کمپانی سازنده ابزار دقیق اندرس هاوزر توسط فرد سوئیسی و بانکدار فرانسوی با نامهای Georg Endress و Ludwig Hauser  در سال ۱۹۵۳ تأسیس و شروع به فعالیت نمود. برند اندرس هاوزر Endress+Hauser  برگرفته از نام بنیانگذاران آن شرکت است.

در حال حاضر، کمپانی اندرس در ۴۴ کشور جهان نمایندگی  دارد. این شرکت در  سال ۲۰۱۷ بیش از  ۲ ملیارد یورو فروش در بازار اتوماسیون فرایند داشته است. محصولات شرکت اندرس Endress+Hauser در کشور‌های سوئیس، آلمان، آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، روسیه و… تولید می‌شود.

در حال حاضر شرکت اندرس یکی از معتبرترین  برندها و شرکت های جهان در زمینه ساخت محصولات ابزار دقیق در کشور ایران است. محصولات شرکت اندرس هاوزر شامل انواع دستگاه‌های ابزار دقیق از جمله فلومیتر، ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما و ترانسمیتر سطح میباشد.

ابزار دقیق به تجهیزات اندازه گیری و ثبت انواع کمیت‌های فیزیکی گفته می شود. یکی از مزیت‌های این شرکت سوئیسی تکنولوژی سنجش کمیت‌‌های مختلف در شرایط خطرناک و دشوار است.

فلومتر های مغناطیسی شرکت اندرس هاوزر

جریان سنج‌های شرکت اندرس در ۶ مدل مختلف در بازار جهانی وجود دارند. بدلیل اینکه که اندازه گیری شدت جریان در فلومیتر یا دبی سنج های اندرس هاوزر به روشهای گوناگونی انجام می‌شود، بنابراین با مدل‌های مختلف از این اندازه گیرها در بازار روبرو هستیم. در مطلب بعدی به بررسی  مدل ( endress hauser ) می پردازیم.

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر ( خصوصاً مدل Promag 50) امکان اندازه گیری سرعت جریان مایعات رسانا با حداقل ۵ میکرومتر بر سانتی متر را دارد. با استفاده از این دبی سنج می توان میزان عبور سیالاتی نظیر اسیدها، قلیاها، آب قابل شرب، فاضلاب، لجن فاضلاب، شیر، آب معدنی و غیره را میتوان با این فلومتر مغناطیسی اندازه گیری نمود.

تکنیک های مختلف اندازه گیری جریان:

  •  تکنیک جابجائی مثبت Positive Displacement
  •  اوریفیس پلیت Orifice Plate
  • توربینی Turbine
  • روش روتامتری (variable area)
  • آلتراسونیک با پدیده دوپلر Ultrasonic: Doppler
  •  آلتراسونیک با روش زمان انتقال و …. Ultrasonic: Transit Time, Time of Travel, Time of Flight
  • ونتوری Orifice Plate
  • روش مغناطیسی Magnetic
  • ورتکس Vortex Shedder
  • روتامتر( Variable Area (Rotameter
  •  روش فلومتر مخصوص کانالهای باز Weir and Flume Open channel
  •  کوریالیس Coriolis
  •  گرمائی Thermal
  • پیتوت Pitot Tube

کاربرد فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر Endress Hauser Flowmeter

فلومیتر مغناطیسی اندرس جهت کنترل حجم ورودی و خروجی در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. از عواملی موجب می‌شوند تا از جریان‌سنج یا دبی‌سنج برای اندازه‌گیری جریان سیالات استفاده نمود میتوان به ایمنی فرایند صنعتی، بهینه‌سازی، کیفیت محصول و مسائل محیط زیستی اشاره کرد.

فلومتر مگنتیک (مغناطیسی) Endress Hauser قابلیت اندازه گیری جریان آب، لجن فاضلاب، گاز و بخار،روغن معدنی، آب، اسید، باز، شیر و… را دارد.

اهمیت استفاده از فلومتر مغناطیسی (مگنتیک) اندرس هاوزر

از اهمیت های فلومتر الکترومغناطیسی می توان به بررسی تاثیر فشار و دما، میزان ماده مورد نیاز در یک سیستم، میزان اصطحکاک انرژی در داخل لوله‌ها، اندازه‌گیری سرعت و تنش سیالات در لوله‌های سیستم و مشخص شدن جرم مولکولی و چگالی سیالات در جریات فرایند صنعتی اشاره نمود.

برخی مزایای فلومتر مغناطیسی اندرس هاوزر

  • کارایی بالا و  استفاده آسان
  • قابل استفاده در انواع صنایع
  • قابلیت استفاده در محیط‌های خطرناک
  • امکان انتخاب یکی از اصول اندازه‌گیری
  • سیستم فیلد باس (Fieldbus)

فلومتر الکترومغناطیسی چگونه کار می کند؟

تمامی فلومترهای مغناطیسی بر اساس قانون القائی الکترومغناطیسی فارادی اندازه گیری انجام میدهند. لطفا جهت اطلاعات بیشتر در مورد اصول اندازه گیری فلومتر الکترومغناطیسی به قسمت مقالات سنجش دبی مراجعه فرمایید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم. در مقاله بعدی به بررسی مدلهای معروف جریان سنج مغناطیسی اندرس هاوزر خواهیم پرداخت.

لیست قیمت فلومتر الکترومغناطیسی

مشتریان عزیز خواهشمند است، جهت خرید و استعلام قیمت فلومتر التراسونیک Ultrasonic Flow meter، فلومتر هوشمند الکترومغناطیسی (مگنتی) Magnetic Flow Meter و کنتور های هوشمند چاه کشاورزی مغناطیسی Smart Water Meter با واحد فروش تماس به شماره  ۴۷۶۲۴۴۴۴ – ۰۲۱ حاصل فرمایید.

 

controlenergyadmin