فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa

فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa

تهیه و تأمین فلومتر مغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa

یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای فلومتر در سرتاسر جهان، فلومتر یوکوگاوا می باشد. دبی سنج یوکوگاوا توسط یک شرکت ژاپنی به نام  Yokogawa ساخته شده است. شرکت یوکوگاوای ژاپن برای محصولات اندازه گیری خود از سیستم های مختلف اندازه گیری شدت جریان استفاده میکند. به همین علت استفاده از این فلومتر در صنایع گوناگون جهت تنوع بخشی به محصولات عمومیت دارد. جریان سنج یوکوگاوا برای سیالات متفاوت در صنایع مختلف نتایج دقیق و با کیفیت ارائه می کند. با توجه به کاربرد وسیع فلومتر یوکوگاوا در این مقاله به معرفی کلی این دسته از اندازه گیرها میپردازیم.

نقش فلومتر و چرایی اهمیت آن در صنایع؟

فلومترها یکی از پرکاربردترین ابزارها و اختراعات با تکنولوژی فعلی در صنعت می باشد. این ابزارها سرعت جریان بخار، مایع و گاز را در لوله ها اندازه گیری می کنند. در واقع فلومتر ها، برای بسیاری از صنایع و انواع مشاغل کاربرد وسیعی دارند.، استفاده از این ابزار جهت حفظ شرایط مطلوب فرآیند برای به حداکثر رساندن تولید کارخانه و کیفیت محصول، توانایی اندازه گیری دقیق و کنترل فلو (Flow) امری ضروری و حیاتی است.

دلایل متعددی برای چرایی اهمیت و انتخاب فلومتر مناسب در بسیاری از عملیات های تجاری حیاتی وجود دارد. این شامل دقت جریان مترهای اطلاعاتی می شود. در اولویت اول، یک فلومتر، اندازه گیری دقیق سرعت عبور سیال در لوله ها را امکان پذیر میسازد. در واقع، کارایی عملیات را نشان می دهد و هرگونه مشکل بالقوه را در سیستم های بزرگتر را نشان میدهد. علاوه بر این، فلومترها می توانند مقدار دقیق گاز یا مایع را اندازه گیری کنند. به همین علت، جریان سنج برای بسیاری از صنایع و تجارت بسیار ارزشمند می باشد.

فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا

فلومتر های الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa چگونه کار میکند؟

فلومتر های مغناطیسی (مگ مترها) امروزه یکی از پرکاربردترین فلومترها هستند. اگر شرایط برای استفاده از آنها مناسب باشد، مغناطیس‌ سنج‌ها نتایج بهتری تولید می‌کنند، زیرا بر یک اصل اندازه‌گیری متکی هستند که غیر نفوذی است و افت فشار ایجاد نمی‌کند. فلومتر های الکترومغناطیسی را می توان در تمام اندازه های لوله های تجاری موجود استفاده کرد.

فلومتر مغناطیسی برای اولین بار در سال ۱۹۵۲، چندین سال قبل از فلومتر التراسونیک، فلومتر ورتکس و فلومتر کوریولیس برای استفاده صنعتی تجاری معرفی شدند. فلومتر های الکترومغناطیسی که گاهی اوقات به عنوان جریان سنج مغناطیسی نیز شناخته می شوند. این فلومتر ها هر چند دارای کاربردهای بسیار مهمی برای مایعات هستند، اما آنها نمی توانند، اندازه گیری مایعات غیر رسانا را انجام دهند. آنها محدود به اندازه گیری دبی حجمی سیالات رسانای الکتریکی هستند.

 در مقایسه با بسیاری از تکنولوژی های دیگر سنجش دبی، دبی سنج مغناطیسی سیگنالی تولید میکنند که رابطه خطی با دبی عبوری از لوله دارد. بنابراین فلومترهای مغناطیسی، بدون کمتر شدن دقت، میتوانند نتایج بهتری در کار ارائه کنند. این جریان سنج ها حدود ۲۳ درصد از کلیه فروش های فلومتر در بازار را تشکیل میدهند، که امار قابل توجهی می باشد.

فلومتر الکترومغناطیسی از قانون فارادی برای تعیین میزان دبی عبوری از لوله استفاده می شود. این قانون بیان کننده ی آن است که زمانی که مایع رسانا از میدان مغناطیسی عبور می کند، ولتاژ در سراسر هادی القا می شود. مقدار ولتاژ مستقیماً با سرعت، طول هادی و شدت میدان مغناطیسی متناسب است. میدان مغناطیسی توسط سیم پیچی که بر روی بدنه فلزی خارجی لوله نصب شده است ایجاد می شود. مایع به عنوان یک رسانا عمل می کند و هنگامی که از میدان مغناطیسی عبور می کند ولتاژ را در سراسر سیم پیچ القا می کند. مقدار ولتاژ به سرعت مایع بستگی دارد.

ساخت فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa 

دبی سنج های الکترومغناطیسی بیش از ۶۰ سال است که در سراسر صنایع استفاده می شود. این فلومتر ها برای تمام مایعات رسانا از جمله آب، اسیدها، قلیاها، دوغاب ها و بسیاری دیگر قابل استفاده هستند.

همانگونه که در تصویر زیر نیز نشان میدهد، فلومتر مغناطیسی از یک لوله استوانه ای فولادی ضد زنگ تشکیل شده است، که با یک آستر عایق پوشش (نئوپرن، پلی تترا فلوئورواتیلن و پلی اورتان ) داده شده است. لوله عایق حامل مایعی است که جریان آن باید اندازه گیری شود. میدان مغناطیسی در لوله با قرار دادن سیم‌پیچ‌های میدان برق‌دار در دو طرف آن ایجاد می‌شود و ولتاژ القا شده در سیال توسط دو الکترود وارد شده در طرف مقابل لوله اندازه‌گیری می‌شود.

فلومتر مغناطیسی یوکوگاوا
فلومتر مغناطیسی یوکوگاوا

تاریخچه شرکت یوکوگاوا (YOKOGAWA)

شرکت Yokogawa در سال ۱۹۱۵ در ژاپن با کمک های فردی به نام  Tamisuke Yokogawa تاسیس شد و برند یوکوگاوا از نام ایشان برگرفته شده است. دکتر یوکوگاوا در حوزه تولید انواع ابزار فضاپیما و هواپیما، تحقیقات بسیاری انجام داد. تمرکز اولیه آن بر روی اندازه گیری الکتریکی بود.  شرکت در سال ۱۹۳۳ تحقیقات خود را با توجه به تخصص های خود در زمینه فناوری فلومتر شروع کرد. سال ۱۹۶۸ اولین نقطه عطف برای یوکوگاوا  بود چرا که در این سال فلومتر گردابی را به بازار عرضه کرد. هسته اصلی این مفهوم محصول، فناوری اندازه گیری قابل اعتماد Yokogawa برای طیف وسیعی از کاربردها بود. هنوز هم این اصول طراحی معتبر هستند. فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa همیشه بر کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان عناصر اندازه گیری اولیه خود تمرکز کرده است که می تواند برای هر کاربرد مغناطیسی مناسب باشد.

اولین دفتر عمومی شرکت Yokogawa، پس از جنگ جهانی در شهر نیویورک ایجاد شد. این شرکت توانست به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی و ابزار دقیق مشهور شود. برند یوکوگاوا در طی زمان به تأسیس نمایندگی ها در چندین کشور اروپایی شروع نمود.

ویزگی های فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا

  • برخورداری از قابلیت عملکرد بالا
  • دقت اندازه گیری بالا
  • صرفه جویی در انرژی و هزینه ها
  • ارتباط مستقیم با DCS
  • صرفه جویی در انرژی
  • کارکرد کاربر پسند
  • مجهز به سیستم شناسایی عیب یابی پیشرفته
  • نشان های واضح و تطبیق پذیر
  • تنظیم پارامتر
  • عیب یابی و تشخیص خودکار
  • مجهز به سیستم هشدار

فروش انواع فلومتر الکترومغناطیسی یوکوگاوا Yokogawa 

این شرکت نمایندگی فروش دبی سنج های شرکت یوکوگاوا در ایران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها میتوانید با کارشناسان فروش ما در کنترل انرژی ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

controlenergyadmin